چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک

چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک

چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک و علت های آن

در این مطلب قصد داریم شما را با علتهای چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک یا چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک آشنا نماییم در ادامه همراه تیم تخصصی پاناایران نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک باشید :

قطعا همه دارندگان تلوزیون های پاناسونیک یکبار با ایراد چشمک زدن چراغ پاور یا استندبای مواجه شده اند،طراحی مدارات انواع تلویزیون پاناسونیک به گونه ای میباشد که در صورت بروز هرگونه خرابی برای هر یک از قطعات،سیستم بطور اتوماتیک در حالت ماحافظت یا پروتکت قرار میگیرد که از گسترش ایراد برای دیگر قطعات جلوگیری شود.

نمود این خرابی به شرح زیر میباشد :

پس از روشن نمودن دستگاه و قرار دادن آن در حالت آماده به کار چراغ کوچک جلوی دستگاه که در حالت طبیعی پس از چند بار چشمک سبز چراغ به حالت ثابت و سبز رنگ میرود و دستگاه آماده به کار میگردد.اما در زمان بروز هرگونه خرابی برای تلویزیون پاناسونیک چراغ چشمک زن پس از روشن نمودن دستگاه به حالت چشمک زن قرمز خواهد رفت و تعداد چشمک های آن به نسبت قطعه معیوب متغییر بین 1 الی 14 بار خواهد بود به اینصورت که چراغ چشمک زن قرمز 1 الی 14 بار چشمک میزند سپس چند ثانه مکس میکند (چراغ خاموش میشود) و مجددا همین سیکل تکرار میگردد که در این حالت قطعا یکی از قطعات تلویزیون پاناسونیک معیوب یا خراب گردیده دلایل و علت های بسیار زیادی میتواند برای بروز این گونه خرابی ها وجود داشته باشد که تنها پس از بازدید دستگاه قابل عنوان است همچنین شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با خرابی های متداول انواع تلویزیون پاناسونیک مقاله خرابی های متداول تلویزیون پاناسونیک را مطالعه نمایید.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک در انواع LED LCD و پلاسما

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک : طراحی تلویزیون های پاناسونیک به صورتی میباشد که در اکثر موارد به هنگام خرابی چراغ استندبای دستگاه (چراغ قرمز رنگ) شروع به چشمک زدن می نماید و این چشمک ها یک سیکل یا دوران میباشد که ممکن است از ۱ تا ۱۴ بار تکرار شود به این شکل که بطور مثال چراغ قرمز رنگ بدون مکث یا توقف ۱ الی ۱۴ بار چشمک میزند سپس چند ثانیه مکث میکند و دوباره شروع به چشمک زدن می نماید توجه داشته باشید که تعداد در هر بار دوران تغییر نخواهد کرد.

حتما براش شما سوال پیش می آید که این چشمک زدنها به چه معناست؟

در ابتدا باید بدانید که این عکس العمل نشان دهنده این است که یکی از بخشهای دستگاه آسیب دیده و برای جلوگیری از خرابی الباقی قسمت ها بطور اتوماتیک دستگاه به حالت پروتکت(Protect) یا محافظت کننده رفته است و بنا به تعداد چشمک ها محدوده خرابی را تا ۸۰% برای تکنسین و تعمیرگاه تلویزیون پاناسونیک مشخص میکند. پس با چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک می توانیم میزان خرابی تلویزیون پاناسونیک را بفهمیم .

این اطلاعات صرفاً جهت اطلاع رسانی میباشد و از شما مصرف کننده گرامی خواهش مندیم در صورت بروز هر گونه اشکال با متخصصین ما تماس حاصل نمایید و از باز نمودن دستگاه جداً خودداری کنید.

چشمک زدن چراغ پاور تلویزیون پاناسونیک

1بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 1 مربوط به خرابی برد مین ( A Bord ) در برخی مدل های پلاسما از جمله

TH-P65V10R

TH-P58V10R

TH-P50V10R

TH-P50S10R

TH-P50C10R

TH-P50X10R

TH-P42S10R

TH-P42C10R

TH-P42X10R

و همچنین خرابی قسمت بک لایت ( Backlight ) در تمامی مدل های LED و LCD میباشد.

2 چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 2 مربوط به خرابی برد تغذیه ( P Bord ) و همچنین برد دیجیتال ( D Bord ) در برخی مدل های پلاسما و خرابی برد مین ( A Bord ) در برخی مدل های LED و LCD میباشد.

3 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 3 مربوط به خرابی برد دیجیتال ( D Bord ) میباشد.

4 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 4 مربوط به خرابی بردهای اسکن تصویر ( SC/Y Bord ) , (SS/Z Bord ) در برخی مدل های پلاسما و همچنین خرابی برد تغذیه( P Bord ) در برخی مدل های LCD میباشد.

5 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 5 مربوط به خرابی برد اسکن تصویر ( SC/Y Bord ) در برخی مدل های پلاسما میباشد.

6 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 6 مربوط به خرابی برد های اسکن افقی و عمودی تصویر( SC/Y Bord ) , ( SS/Z Bord ) در مدل های پلاسما میباشد.

7 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 7 در این باره وسعت خرابی به شد وسیع میباشد اما بیشتر در قسمت های برد های بافر ، اسکن ، تغذیه و در بعضی موارد احتمال خرابی پنل نیز میرود پس باید قسمت های که ذکر میشود مدنظر باشد.( بیشتر در تلویزیون های پلاسما پاناسونیک )

برخی از مدلهایی که ارور 7 در آنها شایع تر میباشد :

TH-P65VT30R

TH-P50VT30R

TH-P42VT30R

TH-P55ST30R

TH-P50ST30R

TH-P42ST30R

TH-P50U20R

TH-P46U20R

TH-P42X20R

 

( SU,SD & SC,SS & Panel )

8 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 8 نیز همچون ارور 7 مربوط به یکی از قسمت های اسکن تصویر میگردد که معمولا برد SS ، Z یا برد اسکن عمودی نامیده میشود این خرابی در اکثر موارد به دلیل استحلاک یا ضربه خوردن تلویزیون پاناسونیک و مواجه شدن با ترک های هرچند کوچک در پنل دستگاه به وجود می آید توجه داشته باشید که این موردها مربوط به تلویزیون پلاسما پاناسونیک میباشد.

10 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 10 یکی دیگر از خرابی های شایع در تلویزیون پلاسما پاناسونیک میباشد این خرابی در برخی مدل ها که در ادامه ذکر میگردد بسیار شایع هست به طوری که دارندگان این مدلهای خاص حداقل یکبار در طول مصرف با این خرابی مواجه میگردند :

TH-P50U20R

TH-P46U20R

TH-P58PY800

TH-P50PY800

TH-P50S10R

TH-P42S10R

TH-P42G10R

TH-P42PY800

TH-42PA60

و برخی مدلهای دیگر . با توجه به مدلهای متنوع تلویزیون پلاسما پاناسونیک که نامبردن آنان در این مطلب نمیگنجد میتوان گفت ارور 10 99% مربوط به یکی از بردهای اسکن یا تغذیه میباشد.

11 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 11 نیز از خرابی های شایع دیگر در تلویزیون پلاسما پاناسونیک هست که معمولا با خراب شدن سیستم خنک کننده و پس از آن معیوب شدن قطعات پرکاری همچون برد پاور یا تغذیه و بعضا برد اسکن رو به رو میشویم ( سیستم خنک کننده در برخی مدل های خاص خانگی و تمامی مدلهای مانیتور صنعتی پاناسونیک وجود دارد )

برخی از مدلها که ارور 11 در آنها شایع میباشد را در ادامه معرفی مینماییم :

TH-P65V10R

TH-P58V10R

TH-P50V10R

TH-P58PY800

TH-P50PY800

TH-P50PV700

TH-P50PV600

TH-P50PV500

TH-P42PY800

TH-P42PV700

TH-P42PV600

TH-P542PV500

TH-P42G10R

TH-P42S10R

TH-P65PF10

TH-P65PF12

12 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : مربوط به مین برد دستگاه (بخش تولید صدا) و در برخی مدل ها مربوط به خرابی اسپیکر ها نیز میگردد

به عنوان مثال :

TH-50PV70

TH-42PV700

TH-42PV70

TH-42PV7

و…

13 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : این خرابی که بیشتر در تلویزیون پلاسمای پاناسونیک شایع میباشد قطعا مربوط به مین برد تلویزیون پاناسونیک ( بیشتر خرابی CPU ) میباشد و با توجه به عدم موجودی قطعات لازم برای تعمیر مین برد فقط با تعویض کامل برد ایراد رفع میگردد.

14 بار چشمک زدن تلویزیون پاناسونیک : ارور 14 یا 14 چشمک در تلویزیون پاناسونیک نیز مجددا مربوط به خرابی مین برد تلویزیون پاناسونیک ( خرابی CPU و HDMI IC ) میباشد اما در خصوص این ایراد هنوز برای بعضی از مدلها امکان تعمیر برد وجود دارد.

 

 

خوشبختانه تیم تخصصی پاناایران نمایندگی مرکزی خدمات پاناسونیک با بهره گیری از آزمایشگاه مجهز و پرسنل کار آزموده و متخصص 90% درصد خرابی های که برای قطعات مختلف از جمله بردهای اسکن ، برد پاور ، برد مین یا اصلی ، بردهایی لاجیک و … تلویزیون پاناسونیک اتفاق میفتد را تعمیر مینمایید و نیاز به تعویض قطعه نمیباشد و همچنین برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در زمان جابه جایی تمامی سرویس ها بصورت حضوری (در منزل یا محل کار ) انجام میپذیرد و نیاز به هیچ گونه زمان اضافی برای تعمیر قطعات نیست.

در آخر مصرف کنندگان در نظر داشته باشند که ممکن است اینگونه خرابی ها برای همه مدل های تلویزیون پاناسونیک اتفاق بیفتد و در صورت مواجهه با این موارد از باز نمودن دستگاه جددا خودداری نموده و در اسرع وقت با تیم تخصصی پاناایران نمایندگی تعمیرات تلویزیون پاناسونیک تماس حاصل نمایید تا در کمترین زمان ممکن متخصصین ما دستگاه را در محل و حضور شما با ارائه فاکتور و ضمانت 6 الی 12 ماهه خدمات تعمیر نماییند.

برای برقرای ارتباط با ما میتوانید با مراجعه به صفحه تماس با ما و استفاده از فرم درخواست آنلاین یا شماره های تماس ذکر شده همچنین لمس نمودن آیکن تلفن در سمت چپ صفحه در حالت موبایل استفاده نمایید،قابل ذکر است که شماره های تماس پشتیبانی آنلاین پس از اتمام ساعات کاری شرکت نیز پاسخگوی هرگونه سوال فنی و ثبت درخواست خدمات میباشند.

همچنین برای استعلام موجودی و قیمت خرید قطعات تلویزیون پاناسونیک لطفا به وبسایت فروش قطعات پانایدک مراجعه نمایید ( مدل نامبر دستگاه یا پارت نامبر قطعه را در کادر سرچ وارد نمایید )

در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی و مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

09305407040

02144229559

با آرزوی موفقیت تیم تخصصی پاناایران.

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,